ΕΡΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑ

Η Εργοθεραπεία παρεμβαίνει σε διαταραχές και προβλήματα, που εμποδίζουν τη λειτουργική επίδοση των παιδιών και στοχεύει στην ανάπτυξη, τη βελτίωση ή την επανάκτηση των ικανοτήτων και των δεξιοτήτων, στις οποίες υπολείπονται. Μέσα από επιλεγμένα θεραπευτικά προγράμματα και δραστηριότητες συντελεί στην ανάπτυξη και ωρίμανση του παιδιού σε τομείς που αφορούν κινητικές δεξιότητες, γνωστικές/αντιληπτικές δεξιότητες, ψυχοκινητικές δεξιότητες και δραστηριότητες καθημερινής ζωής.

Σε ποιους τομείς βοηθά η εργοθεραπεία;

Κινητικές Δεξιότητες :
• Αδρή κινητικότητα και συντονισμός: Σχετίζεται με την επιδεξιότητα των άνω και κάτω άκρων, την πλευρίωση, τον στασικό έλεγχο, την ισορροπία, τον κινητικό σχεδιασμό και την οργάνωση καθώς και τον αμφίπλευρο συντονισμό.
• Λεπτή κινητικότητα και συντονισμός: Σχετίζεται με λεπτούς χειρισμούς χεριών- δακτύλων (βελτίωση στη σταθερότητα, στη δύναμη και στην θέση) και με γραφοκινητικές δεξιότητες.
• Οπτικοκινητικός συντονισμός: Αφορά την ικανότητα συγχρονισμού της οπτικής πληροφορίας με την κίνηση του σώματος.

Γνωστικές / αντιληπτικές δεξιότητες:
• Επίπεδο διέγερσης: Εμφάνιση ετοιμότητας και ικανότητας αντίδρασης και ανταπόκρισης σε ερεθίσματα από το περιβάλλον.
• Έναρξη δραστηριότητας: Ικανότητα να ξεκινάει μία φυσική ή νοητική δραστηριότητα.
• Λήξη δραστηριότητας: Ικανότητα τερματισμού μίας δραστηριότητας την κατάλληλη ώρα και αναγνώριση της ολοκλήρωσης.
• Σειροθέτηση: Τοποθέτηση πληροφοριών, δεδομένων και δράσεων σε σειρά και τάξη.
• Χρώματα: Ταύτιση, αναγνώριση, ονομάτιση, γενίκευση.
• Προμαθηματικές- μαθηματικές έννοιες: Ποσότητες, αριθμοί, μέτρηση.
• Μνήμη: Ακουστική, οπτική, μνήμη γεγονότων, βραχυπρόθεσμη, μακροπρόθεσμη.
• Μίμηση: Μίμηση κινήσεων του σώματος, του προσώπου • Ικανότητα επίλυσης προβλημάτων: Αναγνώριση προβλήματος, ορισμός του προβλήματος, αναγνώριση εναλλακτικών πλάνων, επιλογή συγκεκριμένου σχεδίου δράσης , κρίση(αξιολόγηση) του αποτελέσματος.

 Οπτική και ακουστική αντίληψη και επεξεργασία των ερεθισμάτων
• Χωρικός προσανατολισμός: Επεξεργασία των θέσεων των αντικειμένων σε διαφορετικό αριθμό σχέσεων μεταξύ τους, έννοιες χώρου. • Χρονικός προσανατολισμός: Νοητική επεξεργασία των δεδομένων σε σχέση με τον χρόνο. Χρονικές έννοιες.
• Γενίκευση: Εφαρμογή των δεδομένων μάθησης και συμπεριφοράς που έχει κατακτήσει σε ποικιλία νέων καταστάσεων.

Ψυχοκοινωνικές δεξιότητες
• Λήψη πρωτοβουλιών
• Βλεμματική επαφή 
•Ακολουθία κανόνων 
•Δεξιότητες αλληλεπίδρασης 
 
Δραστηριότητες καθημερινής ζωής
• Ένδυση-απόδυση 
• Σίτιση 
• Αυτοεξυπηρέτηση (προσωπική υγιεινή) 

Πότε χρειάζεται η Εργοθεραπεία;

Scroll to Top